Skip to content

Rozporządzenie w sprawie wyrobów tytoniowych wydawane przez Food and Drug Administration ad 8

4 tygodnie ago

771 words

Dzieci są stale narażone na tę wiadomość, która jest finansowana z 6 miliardów dolarów wydatków reklamowych i promocyjnych. Nastolatki patrzą na Rolling Stone i widzą, jak karton Joe Camela wychodzi ze środka magazynu, trzymając w ręku bilety na koncert76. Dzieci idące do domu ze szkoły przechodzą pod billboardami i pokazują atrakcyjne obrazy związane z wyrobami tytoniowymi. Kiedy biorą udział w wyścigu samochodowym lub oglądają go w telewizji, widzą jasno-czerwony samochód Marlboro i plakaty na całym torze wyścigowym noszą markę i związane z nią kolory. Na czapkach i koszulkach znajomych widzą jeszcze więcej reklam tytoniu. Z tych powodów rozporządzenie ogranicza reklamę wyrobów tytoniowych w mediach do czarno-białego formatu tekstowego. To ograniczenie zachowuje informacje tekstowe dla dorosłych palaczy, a jednocześnie eliminuje kolorowe obrazy, które sprawiają, że reklama jest atrakcyjna i atrakcyjna dla dzieci i młodzieży. Istnieje kilka wyjątków. Reklamy w publikacjach czytanych głównie przez dorosłych lub w miejscach uczęszczanych tylko przez dorosłych są zwolnione z ograniczeń. Natomiast reklama zewnętrzna w promieniu 1000 stóp od szkół lub placów zabaw jest zabroniona.
Firmy tytoniowe nie będą mogły sprzedawać ani dystrybuować artykułów promocyjnych, takich jak koszulki, czapki i artykuły sportowe, które noszą markę lub logo wyrobu tytoniowego. Podobnie firmy produkujące wyroby tytoniowe, które sponsorują imprezy sportowe lub inne, samochody wyścigowe, zespoły lekkoatletyczne lub podobne, będą ograniczone wyłącznie do używania ich nazw firmowych.
Wychowywać dzieci o tytoniu
Młodzi ludzie są ogólnie świadomi związku między paleniem tytoniu a różnymi chorobami. Jednak badania pokazują, że osoby palące zwykle nie widzą tych długoterminowych zagrożeń, jak osobiście ich dotyczą, a ponadto, że zwykle pomijają ryzyko. Na przykład tylko połowa licealistów, którzy palą, ale trzy czwarte tych, którzy nie palą, zgłasza, że palenie paczki lub większej liczby papierosów dziennie stanowi poważne zagrożenie dla zdrowia.77
Ponadto, chociaż młodzi ludzie twierdzą, że nikotyna uzależnia, istnieją dowody na to, że ci, którzy zaczynają palić, nie wierzą, że sami się uzależnią. Jedno z badań wykazało, że oczekiwania uczniów gimnazjów na temat ich przyszłego palenia są mało adekwatne do ich rzeczywistych praktyk palenia. Spośród uczniów, którzy palili co najmniej jedną paczkę dziennie i powiedzieli, że prawdopodobnie lub na pewno nie będą palić w ciągu pięciu lat, w rzeczywistości tylko 13 procent zrezygnowało. Ponad 72 procent paliło co najmniej jedną paczkę dziennie78
Z tych powodów FDA zamierza wymagać narodowego programu edukacji, opierającego się przede wszystkim na przekazach telewizyjnych, aby pomóc młodym ludziom zrozumieć zagrożenia dla zdrowia, którym sami siebie poddają, jeśli używają tytoniu. Takie wiadomości sprawdziły się pod koniec lat sześćdziesiątych, kiedy nadawcy musieli ich reklamować, aby przeciwdziałać reklamom papierosów, które wtedy były dozwolone w telewizji. Po opublikowaniu tej zasady agencja planuje powiadomić główne firmy produkujące papierosy i bezdymne produkty tytoniowe, że zacznie omawiać wymóg, że finansują program edukacyjny w środkach masowego przekazu.
Przepisy te zostaną wdrożone w ciągu najbliższych dwóch lat Celem jest zmniejszenie zużycia tytoniu wśród młodych ludzi o połowę w ciągu siedmioletniego okresu. Ta redukcja poprawi ogólnie zdrowie publiczne, ponieważ wraz z rozwojem tych dzieci coraz mniej dorosłych będzie uzależnionych od nikotyny.
Tylko w kategoriach finansowych oczekuje się, że zasada ta przyniesie znaczne korzyści zdrowotne w wysokości od 28 do 43 miliardów dolarów rocznie. FDA szacuje, że wdrożenie tej zasady pociągnie za sobą jednorazowy koszt od 174 milionów dolarów do 187 milionów dolarów i roczne koszty operacyjne od 149 milionów do 185 milionów dolarów. Te ekonomiczne korzyści zostały obliczone poprzez oszacowanie liczby nastolatków, którzy nie zaczną palić z powodu reguły, a następnie, z istniejących danych o ryzyku, przewidując, jak wiele chorób i śmierci spowodowanych przez wyroby tytoniowe zostanie uniemożliwione. Te szacunkowe koszty zostały oparte na publicznych uwagach i na rozległych analizach ekonomicznych dotkniętych przemysłem.
Wnioski
To nowe rozporządzenie FDA stanowi historyczną okazję, dającą Stanom Zjednoczonym szansę na zmniejszenie konsumpcji produktu, który każdego roku zabija więcej Amerykanów niż śmierć z jakiejkolwiek innej możliwej do uniknięcia przyczyny. Podejście to koncentruje się we właściwym miejscu: oszczędzanie dzieci i nastolatków przez całe życie uzależnienia od tytoniu.
Author Affiliations
Z Biura ds. Żywności i Leków, Biuro Komisarza, 5600 Fishers Ln., HF-1, Rockville, MD 20857, gdzie prośby o przedruk należy kierować do doktora Kesslera.
[podobne: bisoprolol, noni, dabrafenib ]
[hasła pokrewne: przewlekły nieżyt nosa krzyżówka, przywra chińska, purchawka chropowata ]